بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 201
ابـــوحـامـد
[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]
لینک دوستان
لوگوی دوستان
درباره خودم
پیوندهای روزانه
لینک به لوگوی من
حضور و غیاب
یــــاهـو
دسته بندی یادداشت ها
حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .
بایگانی
نوروز86اردیبهشت 86خردادماه 86تیرماه 85مردادآذرماهشهریوردی ماهبهمن ماهاسفند 86فروردین 87اردیبهشت 87خرداد ماه 87مهر ماهدیماه88بهار90سال 91نیمه اول سال 92مهر 92آبان 92تا نوروز 93بهار 93تابستان 93پاییز 93
اشتراک
[ و به پسرش حسن فرمود : ] پسرکم چیزى از دنیا بجا منه چه آن را براى یکى از دو کس خواهى نهاد : یا مردى که آن را در طاعت خدا به کار برد پس به چیزى که تو بدان بدبخت شدهاى نیکبخت شود ، و یا مردى که به نافرمانى خدا در آن کار کند و بدانچه تو براى او فراهم کردهاى بدبخت شود پس در آن نافرمانى او را یار باشى و هیچ یک از این دو در خور آن نبود که بر خود مقدمش دارى . [ و این گفتار به گونهاى دیگر روایت شده است که : ] اما بعد ، آنچه از دنیا در دست توست پیش از تو خداوندانى داشت و پس از تو به دیگرى رسد و تو فراهم آورندهاى که براى یکى از دو تن خواهى گذاشت : آن که گرد آورده تو را در طاعت خدا به کار برد پس او بدانچه تو بدبخت شدهاى خوشبخت شود ، یا آن که آن را در نافرمانى خدا صرف کند پس تو بدانچه براى وى فراهم آوردهاى بدبخت شوى و هیچ یک از این دو سزاوار نبود که بر خود مقدمش دارى و بر پشت خویش براى او بارى بردارى ، پس براى آن که رفته است آمرزش خدا را امید دار و براى آن که مانده روزى پروردگار . [نهج البلاغه]
قهر و غلبه معنا ندارد،اقتدار معنا دارد.
نظرات شما ()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
©template designed by: www.persianblog.com